خدمات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English

5 مزیت برون سپاری در تحقیق و توسعه و پیشرفت ملموس

مقدمه

امروزه واحد تحقیق و توسعه در شرکت‌ها به عنوان یک ابزار اساسی برای بهبود و توسعه فعالیت‌های شرکت، بسیار مهم و حیاتی است. این واحد با بررسی و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های موجود در بازار و صنعت، ایده‌های نوآورانه را برای بهبود و توسعه محصولات و خدمات شرکت ارائه می‌دهد. از طریق اجرای پروژه‌های مبتنی بر تحقیق و توسعه، شرکت‌ها می‌توانند به افزایش تولید، کاهش هزینه‌های تولید، طراحی محصولات با کیفیت بالا و افزایش رضایت مشتریان دست پیدا کنند. بنابراین، به نظر می‌رسد، واحد تحقیق وَ توسعه برای حفظ رقابت‌پذیری و بهبود روزافزون شرکت ضروری بوده و در روند تصمیم‌گیری‌های راهبردی سازمان باید به آن توجه شود.

مزایای تحقیق و توسعه

مزایای تحقیق وَ توسعه عبارتند از:

1. ارتقای تکنولوژی: شرکت‌هایی که در زمینه تحقیق وَ توسعه فعالیت می‌کنند، امکان بهبود تکنولوژی را فراهم می‌آورند.

2. پایداری و رقابت‌پذیری: شرکت‌های تحقیق وَ توسعه، به کمک پیشرفت‌های فناوری، می‌توانند محصولات و خدمات بهتری ارائه کنند که این امر باعث بهبود رقابت‌پذیری و پایداری شرکت می‌گردد.

3. افزایش سودآوری: با بهبود تکنولوژی و تولید محصولات پیشرفته‌تر، شرکت‌ها سودآوری خود را نیز افزایش خواهند داد.

4. خلاقیت و نوآوری: تحقیق و توسعه، امکانات و فرصت‌های خلق نوآوری، خلاقیت و ایجاد ایده‌های جدید را در تولید محصولات و خدمات شرکت‌ها فراهم می‌کند.

5. نیروی انسانی: شرکت‌های تحقیق وَ توسعه، نیروی انسانی با استعداد و مهارت بالا را جذب خواهند کرد و برای آن‌ها امکان فراگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کنند.

هزینه های تحقیق و توسعه مهندسی

هزینه‌ای که شرکت‌ها به تحقیق وَ توسعه اختصاص می‌دهند، معمولا به دلایل مختلف متفاوت است. ممکن است یک شرکت بزرگ برای تحقیق و توسعه هزینه بیشتری بپردازد، در حالی که شرکت کوچک‌تر ممکن است درصد کمتری از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه کند.

هزینه‌های تحقیق وَ توسعه با توجه به صنعت و اندازه شرکت متفاوت است. با این حال، بر اساس آمار‌ها در حدود 5 تا 20 درصد از درآمد شرکت‌ها به تحقیق و توسعه اختصاص می‌یابد. بعضی از شرکت‌های معروف که برون‌سپاری واحدهای تحقیق و توسعه دارند را نام می‌بریم: مایکروسافت، اپل، گوگل، فیسبوک، آمازون، اینتل، IBM و سونی از جمله این شرکت‌ها هستند.

به طور کلی، شرکت‌های فناور و صنایع نوین بیشترین درصد درآمد خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند. به عنوان مثال، شرکت‌های فعال در حوزه‌های فضایی، پزشکی، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، خودروسازی و صنایع سبک معمولا بیشترین میزان درصد درآمدهای خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند.

بنوموسی، شرکت تحقیق و توسعه تخصصی

شرکت‌ های تحقیق وَ توسعه تخصصی به عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌ها دسته‌بندی می‌شوند که برای تحقیق و توسعه پروژه‌های آینده و خدمات مرتبط با آن‌ها با شرکت‌های اصلی/ مادر همکاری می‌کنند. این شرکت‌ها عموماً به شرکت‌های دارای تجربه و دانش فنی در صنایع مختلف مانند خودرو، نفت و گاز، معدن، هوافضا، پزشکی ، دریایی، ریلی و سایر زمینه‌های مرتبط، متصل هستند. هدف این شرکت‌ها بهبود کیفیت پروژه‌ها، تسریع فرآیند تحقیق و توسعه و بهینه‌سازی هزینه‌های مربوط به این فعالیت‌ها است.

بنوموسی به عنوان یک شرکت تحقیق وَ توسعه تخصصی شناخته می‌شود که در کنار تحقیقات عمیق، از ابزار شبیه‌سازی و نرم افزارهای CAE برای توسعه محصولات استفاده می‌کند. شبیه‌سازی این امکان را فراهم می‌کند تا توسعه محصول با زمان و هزینه کمتری انجام شود و علاوه بر آن با دید عمیق حاصل از شبیه سازی عددی امکان نوآوری، یافتن ایرادات طراحی مهندسی و چالش‌های پیش رو فراهم می‌شود. خدمات و مشاوره‌های فنی بنوموسی:

1- شبیه سازی و تحلیل
2- طراحی مهندسی
3- برنامه نویسی
4- اجرای تست های مکانیکی
5- مطالعات امکان سنجی
6- تهیه اسناد مناقصات
7- تدوین دانش فنی محصولات
8- دابل چک و تصدیق دانش فنی
9- مشاوره و ارزیابی محاسبات مهندسی

چارت خدمات شرکت بنوموسی
چارت خدمات شرکت تحقیق و توسعه بنوموسی

شبیه سازی و تحلیل اجزای محدود (FEA) و CFD

شبیه‌سازی تحلیل اجزای محدود (FEA) و CFD در مهندسی مکانیک به عنوان یکی از حوزه‌های مهم و پرکاربرد تحقیق وَ توسعه در صنایع مختلف شناخته می‌شود. با استفاده از روش‌های شبیه‌سازی، به مدل‌سازی سازه‌های مختلف و تحلیل عملکرد آنها پرداخته می‌شود. روش شبیه‌سازی و تحلیل اجزای محدود، به مهندسان اجازه می‌دهد تا خصوصیات باربری، انعطاف‌پذیری، استحکام و طراحی بهبود‌یافته را برای سازه‌ها به‌دست آورند.

استفاده از نرم‌افزارهای شبیه سازی و تحلیل اجزای محدود، در بسیاری از حوزه‌های مهندسی مکانیک مانند صنایع هوافضا، خودروسازی، کشتی‌سازی، ریل‌سازی و غیره، صورت می‌پذیرد. در این روش، اجزای مختلف سازه با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند آباکوس، انسیس و غیره، شبیه‌سازی شده و به تحلیل‌های مختلفی مانند تحلیل استاتیکی، تحلیل دینامیکی، تحلیل فرایند حرارتی و غیره، می‌پردازد. سپس نتایج تحلیلی بدست‌ آمده مانند تنش و کرنش، دما، تغییرات شکل و سایر ویژگی‌های سازه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مزایای شبیه سازی در تحقیق و توسعه

به‌طور خلاصه، شبیه‌سازی در مهندسی مکانیک، به مهندسان اجازه می‌دهد که از مزایای قابل‌توجهی در طراحی و بهینه‌سازی سازه‌ها بهره‌مند شوند. شرکت‌های تحقیق وَ توسعه تخصصی در مهندسی مکانیک با روش‌های مبتنی بر شبیه سازی، برخی از مزایای زیر را دارند:

1. ایجاد دانش تخصصی: این شرکت‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، متخصصین ماهر و محیط‌های آزمایشگاهی پیشرفته، به رفع چالش‌های پیچیده و راه‌حل‌های نوین در زمینه مهندسی مکانیک می‌پردازند و دانش تخصصی را در این زمینه توسعه می‌دهند.

2. بهینه سازی فرآیندها: با استفاده از روش‌های شبیه‌سازی، می‌توان فرآیندهایی مانند طراحی، تولید و بهره‌وری را بهینه‌سازی کرد و هزینه‌ها و زمان را به حداقل رساند.

3. افزایش کیفیت محصولات: این شرکت‌ها با کاربرد تکنولوژی‌های پیشرفته و روش‌های شبیه سازی، می‌توانند بهبود کیفیت محصولات را به روشی علمی و دقیق انجام دهند و محصولات با کیفیت بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

4. رشد و توسعه: این شرکت‌ها با تمرکز بر روی تحقیق و توسعه، می‌توانند رشد و توسعه خود را در بازار مهندسی مکانیک فراهم کنند و باعث افزایش سهم بازار و درآمد شرکت شوند.

5. پشتیبانی مشتری: کار با شرکت‌های تخصصی تحقیق و توسعه در زمینه مهندسی مکانیک و شبیه سازی، مشتریان می‌توانند از دانش تخصصی این شرکت‌ها استفاده کنند و با رفع چالش‌های پیچیده در تمام فرآیندهای صنعتی، از پشتیبانی دقیق و شایسته‌ای بهره‌مند شوند.

بنابراین برون‌سپاری تحقیق وَ توسعه می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا فرآیندهای تحقیق وَ توسعه را بهبود بخشند و هزینه‌ها را کاهش دهند در حالی که نتایج و کیفیت افزایش می‌یابد.

بنوموسی، به عنوان یک شرکت تخصصی تحقیق و توسعه در این امر می‌تواند در کنار شما باشد.

برای اطلاع از نحوه کار با ما تماس بگیرید و یا از طریق این لینک جهت هماهنگی جلسه مشاوره اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *