خدمات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English

آکوستیک و نویز در نرم افزار آباکوس

آکوستیک و نویز چیست:

آکوستیک و نویز: کاهش آکوستیک و نویز (نوفه) تولید شده توسط هواپیما در هنگام تیک آف و فرود، پارامتر مهمی است که در صنعت هواپیما سازی در حال پیگیری است. در ده سال آینده قوانین سخت گیرانه ای برای سطوح مختلف نویز وسایل مختلف حمل و نقل نظیر هواپیما توسط ارگان های بین المللی درنظر گرفته شده است.

این قوانین می تواند منجر به کاهش پرواز های روزانه، کاهش ساعات عملیات پروازی و حتی کوچک شدن اندازه ی هواپیما ها شود. کاهش نویز هواپیما و سایر وسایل پرنده می تواند به شرکت های هواپیمایی برای جلوگیری از برخوردهای قانونی نهادهای بین المللی کمک کند.

آکوستیک و نویز در نرم افزار آباکوس

آکوستیک و نویز در نرم افزار آباکوس

در هواپیما، منابع متعددی در تولید نویز نقش دارند. منبع اصلی نویز در هواپیما هنگام تیک آف موتور آن است اما جریان اغتشاشی حول قطعاتی چون ارابه فرود، فلپ و پیش بال نیز به همان اندازه در هنگام فرود در تولید نویز نقش دارند.

به دلیل آنکه حتی جزئیات کوچک هندسی بر امضای صوتی هواپیما تاثیر دارند، به منظور پیش بینی دقیق نویز لازم است، جزئیات کامل هندسی قطعات مختلف هوایپما درنظر گرفته شود. استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی عددی می تواند بدون نیاز به نمونه سازی و تست فیزیکی تجهیزات عملیات پیش بینی نویز هواپیما را انجام دهد.

مدلسازی عددی آکوستیک و نویز در نرم افزار آباکوس

استفاده از حلگر لتیس بولتزمن (Lattice Boltzmann) در روش CFD می تواند در شبیه سازی نویز حاصل از اغتشاش و انتشار آن به زمین کمک کند. این فناوری که در مجموعه نرم افزارهای سیمولیا (SIMULIA) با همکاری ده ساله ی ناسا تهیه شده است، می تواند در پیش بینی منابع آکوستیک و امضای نویز نتایج دقیق تری از روش های قدیمی CFD ارائه دهد.

به منظور تهیه و آماده سازی هندسه جهت شبیه سازی نویز، می توان از نرم افزار پاورکیس (PowerCase) استفاده کرد. پس از آن نرم افزار پاورفلو (PowerFlow) که دارای ابزارهای دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) متنوعی است، می تواند در محاسبه ی جریان هوای پیرامون مدل هواپیما و نویز حاصل از آن به کار رود. سپس در مرحله ی پس پردازش نتایج، نویز در نواحی دوردست تحلیل و تعیین سطح نویز موثر (EPNL) محاسبه می شود. در نهایت مهندسان طراح می توانند در بهبود طراحی و اصلاحات هندسی از این نتایج بهره مند شوند.

به کمک شبیه سازی های عددی، در طراحی چنین تجهیزات پیشرفته ای بدون نیاز به ساخت نمونه اولیه می توان مدل بهینه را طراحی و اصلاحات لازم را قبل از ساخت در آن اعمال کرد. علاوه برآنکه می توان تک تک قطعات را به صورت مجزا تحلیل کرد، این امکان وجود دارد که نمونه ی مونتاژ شده ی نهایی را آنالیز و امضای نویز آن را تعیین کرد. تجربیات بدست آمده در طراحی هواپیما، نشان داده است که با استفاده از روش های جدید مدل سازی عددی می توان تا 50% شدت نویز را کاهش داد.

اگر در طراحی تجهیزاتی نظیر توربین باد، هواپیما، لوازم خانگی و مواردی دیگر لازم است تحلیل آکوستیک و پیش بینی نویز انجام شود، بَنوموسی می تواند خدمات مشاوره ای و نرم افزاری متنوعی در این زمینه به شما ارائه دهد. با ما در تماس باشید.