خدمات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English

شبیه سازی و تست ضربه

شبیه سازی و تست ضربه

شبیه‌‌سازی و تست ضربه: شرکت فنی مهندسی بنوموسی توانایی ویژه‌ای در شبیه‌سازی و تست ضربه نظیر سقوط آزاد (Drop test) ، تصادف دو خودرو (Crash)، تصادف خودرو و ساختمان ، برخورد پرنده با هواپیما ،  ضربه سرعت بالا (High Speed Impact) و تعیین حد بالستیک دارد.

balistic abaqus banumusagr

شبیه‌ سازی و تست ضربه با حلگر صریح

ضربه پدیده‌ای گذرا است و به همین دلیل نیاز به استفاده از حلگر صریح جهت شبیه سازی آن دارد. شرکت بنوموسی تخصص کافی در مدل سازی ضربه و بهینه سازی مدل‌های اجزا محدود صریح برای شبیه سازی مسائل ضربه با نرم‌افزارهای اجزا محدود (FEA) نظیر اباکوس (Abaqus) و ال اس داینا (LS-Dyna) دارد.

شبیه سازی و تست ضربه در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی و تست ضربه در نرم افزار آباکوس

رفتار مواد در نرخ کرنش بالا در شبیه‌سازی و تست ضربه

مواد در هنگام تجربه پدیده ضربه تحت نرخ کرنش‌های بسیار بالا قرار می‌گیرند. تعیین رفتار مکانیکی مواد در این نرخ کرنش‌ها لازمه انجام شبیه سازی درست و دقیق است. در این شرکت در صورت نیاز از تکنیک‌های لازم مثل دستگاه تست هاپکینسون (Split Hopkinson Pressure Bar (SHPB)) ، کالیبراسیون مدل ماده و صحت سنجی مطالعات و آزمون‌ها بهره گرفته می‌شود.

مدل سازی مکانیزم خرابی

بنوموسی از روش‌های پیشرفته‌ای برای پیش بینی خرابی مواد مختلف استفاده می‌کند. جدیدترین مدل‌های خرابی مواد ، کدنویسی در نرم افزارهای اجزا محدود و کالیبراسیون رفتار مواد از جمله اقداماتی است که برای دستیابی به نتایج دقیق تر استفاده می شود. همچنین تجربه ی کافی در مدل سازی و پیش بینی خرابی پیشرونده و همچنین مکانیزم ها و اتصالاتی نظیر پیچ ، مفاصل و اتصالات جازدنی (Snap Fittings) دارد.

شبیه سازی و تست ضربه در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی و تست ضربه در نرم افزار آباکوس

پردازش و تحلیل اطلاعات برای شبیه‌سازی و تست ضربه

شبیه سازی با حلگر صریح مجموعه ای از اطلاعات تولید می کند که هم حجم و هم نویز زیادی دارد. برای استخراج درست اطلاعات بدون تخریب آن از تکنیک هایی نظیر فیلتر و کوتاه سازی اطلاعات (Data truncating and filtering) استفاده می شود. همچنین از کدنویسی و اسکریپت نویسی (Scripting) برای پردازش خودکار اطلاعات نیز استفاده می گردد.

مشتریانی از صنایع پتروشیمی ، خودروسازی ، بسته بندی ، راه آهن و پلیمر از خدمات مربوط به شبیه سازی و تست ضربه این شرکت استفاده می کنند.