خدمات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English

علل عدم توجه به شبیه سازی در صنایع ایران

چند‌سالی هست که خدمات مشاوره شبیه سازی مهندسی به صنایع انجام میدیم. متوجه این شدیم که صنعت ایران میل خیلی کمی به این کار داره. علل عدم توجه به شبیه سازی در صنایع ایران رو اینجا بررسی می‌کنیم. اگر بخوایم آسیب‌شناسی کنیم از دید شرکت خودمون یک سری مشکلات کوچک و بزرگ در این زمینه هست. اینجا میگم که اگه مسئولی در بین ما هست یا قراره در آینده بشه، اطلاع داشته باشه.

علل عدم توجه به شبیه سازی در صنایع ایران :

اولین دلیل به نظرم این هست که شرکت‌ها اکثرا کپی کار هستند ( غالبا مهندسی معکوس هم نمی کنن، اینجا فرقش رو قبلا توضیح دادم)

      • اداره استاندارد در خیلی از صنایع هنوز دفترچه محاسبات شبیه سازی رو اجباری نکرده ( نتیجه این شده که محصولات با کیفیت و ایمنی پایین و هزینه های زیاد تولید میشه و رقابتی نیست. نمونه اش خودروسازی)
      • معاونت علمی و فناوری باید برای تولید محصولات دانش‌بنیان دفترچه محاسبات شبیه سازی رو اجباری کنه. ( دلایل زیادی داره که در پست‌های بعدی میگم ان‌شالله )

        • پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از شرط‌های ورود شرکت‌ها به مرحله فناور رو باید تکمیل مدارک مهندسی بذارن. (که الان اینطور نیست)

          • شرکت‌های ناظر، مشاور کارفرما و پیمانکار خیلی وقت‌ها لزوم دابل‌چک مدارک مهندسی رو نادیده می‌گیرن. (حوادث زیادی دیدم که به خاطر  همین عدم‌توجه اتفاق افتاده)

            • اکثرا شرکت‌ها به دید یک سری مدارک اضافه و بی‌معنا به دفترچه محاسبات شبیه سازی نگاه می‌کنن. (خیلی وقتا تحلیل‌هایی با سالیدورکس انجام میدن و فکر می‌کنن همون کافیه! اولین کانتوری که می‌بینن فکر می‌کنن درسته.)

              • خیلی کارخونه‌ها دفتر طراحی دارن و خودشون انجام میدن، ولی لازمه که یک نفر/شرکت اونا رو چک و تایید کنه.

                • به برون‌سپاری عقیده‌ای ندارن و برای محرمانگی اطلاعات نگران هستن. (راهکار داره)

              البته اشخاص و شرکت‌هایی هستن که در این زمینه حرفه‌ای هستن ولی خب تعداد کمی من دیدم.

              اگر مورد دیگه‌ای به ذهنتون میرسه خوشحال میشم بشنوم.

              کاری داشتید تماس بگیرید.‌

              و همچنین اگر نیاز به منتورینگ در زمینه شبیه سازی و یا پروژه های خود داشتید می توانید از این لینک اقدام کنید.

              دیدگاهتان را بنویسید

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *