خدمات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

English

الاستومر و لاستیک ها

تماس مستقیم

الاستومر و لاستیک ها

الاستومر و لاستیک ها: در این شرکت، خدمات مربوط به تست ، کالیبراسیون و آنالیز لاستیک ها (Rubber) و الاستومر ها جهت مصارف صنعتی و تحقیقاتی صورت می‌گیرد. شبیه سازی مواد هایپرالاستیک نیازمند درک کافی از رفتار پیچیده این مواد و تعیین پارامترهای مربوط به هر مدل ماده با توجه به هدف طراحی است.

الاستومر و لاستیک ها

الاستومر و لاستیک ها

جهت اجرای دقیق و درست تحلیل اجزا محدود مواد لاستیکی لازم است مراحل زیر با دقت انجام شود:

تست ماده:

در شبیه سازی پاسخ کرنش بزرگ (Large Strain) مواد الاستومری و لاستیک ها تعیین مشخصات ماده بسیار با اهمیت است. ماده با توجه به شرایط طراحی قطعه مورد نظر باید به گونه‌ای تست شود که تمام حالات تغییر شکل آن استخراج شود. برای این منظور ما با استفاده از تحلیل اجزاء محدود آزمون‌های زیر را برای تعیین حالات تغییر شکل ماده انجام می‌دهیم.

    • تست کشش تک محوره (ISO 37)
    • تست فشار تک محوره (در برخی مواقع، این آزمون برتری‌هایی نسبت به سایر آزمون‌ها دارد.)
    • تست برش صفحه ای
    • تست حجمی یا Volumetric Test (جهت شبیه سازی فشار هیدرواستاتیک)

تعیین ثوابت ماده:

در نرم افزارهای اباکوس ، انسیس ، ال اس داینا ، ام اس سی-مارک مدل‌های مختلفی برای شبیه سازی مواد هایپرالاستیک (Hyperelastic) و هایپرفوم (Hyperfoam) وجود دارد. مدل های نئو-هوک (Neo-Hooke) ، مونی-ریولین (Mooney-Rivlin) ، اوگدن (Ogden) ، یئوه (Yeoh) و آرود-بویس (Arruda-Boyce) بیشترین استفاده را برای مدل سازی این مواد دارند. معمولا، مدل های نئو-هوک و مونی-ریولین معروف به مدل‌های مرتبه پایین و مدل‌های اوگدن ، یئوه و … معروف به مدل های مرتبه بالا می‌باشند.

الاستومر و لاستیک ها

الاستومر و لاستیک ها

 

صحت سنجی و تعیین اعتبار:

در مرحله برازش منحنی (Curve-Fitting) تست تک المان در فضای نرم افزارهای اجزا محدود نظیر اباکوس انجام می‌شود تا رفتار ماده به درستی پیش‌بینی شود. پس از انجام تست تک المان ، برای بررسی بیشتر و اطمینان از صحت مدل از آزمون های تجربی برای ماده مورد نظر نیز استفاده می‌شود.

برای مشاوره و منتورینگ آنلاین می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.